Pakket Hero logo, ga naar homepage

Voorwaarden Pakket Hero Verzekering 2023

Onze algemene voorwaarden

De inkoopwaarde of de dagwaarde wordt vergoedt door de verzekeraar, wanneer de claim is goedgekeurd. Lees de algemene voorwaarde goed door voordat je gaat verzenden met Pakket Hero. Wanneer je jouw pakket verzekert, ga je direct akkoord met de algemene voorwaarden.

Voorwaarden Pakket Hero Verzekering 2023

De verzekeraar vergoedt de inkoopwaarde of dagwaarde (welke het hoogste is), wanneer een claim wordt goedgekeurd. Voordat je gaat verzenden met Goedkooppakket Verzekering zorg dat je de Algemene Voorwaarden goed hebt doorgelezen. Wanneer je de verzekering toepast op je verzending ga je direct akkoord met de voorwaarden.

Verpakkingsvoorwaarden

Wanneer je een pakket verstuurt, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat het goed verpakt is en voldoet aan de verpakkingseisen. Als het pakket niet correct is verpakt, bijvoorbeeld als het niet bestand is tegen slijtage tijdens transport of niet bestand is tegen regen, wind, sneeuw en andere vormen van neerslag, dan komt het niet in aanmerking voor een claim als het verloren gaat, beschadigd raakt of niet aankomt op de juiste bestemming. Daarom is het de verantwoordelijkheid van de verzendende partij om het pakket goed te verpakken en te labelen conform de vereisten. Het pakket mag ook niet voorzien zijn van een label dat de inhoud beschrijft. Verpak de zending daarom zorgvuldig in een stevige doos die past bij de inhoud.

Verlies claimen

Als een pakket verloren is, dient de verzekerde 10 dagen te wachten na de laatste scan voordat er een claim ingediend kan worden.

Als het pakket niet traceerbaar is, maar wel verloren is geraakt, moet de klant een bewijs afleveren dat het pakket overhandigd is aan het postkantoor. Als dit niet kan worden gedaan, wordt de claim afgewezen.

Schade claimen

Als er schade is dat veroorzaakt is bij het uitleveren van het pakket, dient de schade binnen 7 dagen na ontvangst van de zending worden gemeld. Na de zevende dag wordt de claim afgewezen. Let erop dat er altijd foto’s van de schade wordt gemaakt als bewijs. Als het pakket beschadigd is, is het handig om de schade direct door te geven en te melden aan de bezorger.

Vermissing melden

Als er claims zijn omtrent de vermissing van een pakket, dient alles binnen 30 dagen compleet worden ingestuurd. Alleen dan kom je in aanmerking voor een vergoeding. Je dient melding te maken via onze website of een e-mail te sturen naar info@pakkethero.nl

Vermeld in deze email het volgende:

Bij verlies of vermissing:

  • Aankoopbewijs of factuur van het verzonden product
  • Omschrijving van het pakket

Bij schade:

  • Factuur/aankoopbewijs van het product
  • Beschrijving van de schade
  • Foto’s van het pakket waarop de verzendlabel zichtbaar is
  • Foto’s van zowel de buitenkant als binnenkant van het pakket
  • Detailfoto’s van de schade

Als er sprake is van verlies van documenten, zijn er verschillende documenten nodig om een claim in te dienen. Dit omvat een pick-up rapport, bewijs van aflevering bij het postkantoor, bewijs van de ontvanger dat de zending niet is geleverd en de facturen die zijn beschreven voor schadeclaims. Het is echter belangrijk om op te merken dat de dekking geen bemiddelings- of verzekeringskosten omvat.

Als er sprake is van beschadigde goederen, moet de afzender de beschadigde goederen terug ontvangen voordat er een claim kan worden ingediend voor betaling of vervangingskosten. Als de ontvanger het beschadigde goed houdt, wordt de claim afgewezen. Het is dus belangrijk om beschadigde goederen terug te sturen naar de afzender om de claimprocedure te starten.

Uitzonderingen

De volgende artikelen zijn uitgesloten van verzekering:

  • Bloemen en planten
  • Kunst
  • Glaswerk / Ruiten
  • Voedsel
  • Levende dieren
  • Losse edelstenen en edelmetalen
  • Geld
  • Keramiek / porselein / servies / overige natuursteen
  • Sigaretten
  • Eieren
  • Bulk producten
  • Televisies / overige schermen
  • Producten die volgens de vervoerder niet verzonden mogen worden (zie website PostNL)

De verzekering wordt door de pakketdienst in behandeling genomen en uitgekeerd door Pakket Hero.